24 Aralık 2009 Perşembe

White Ribbon...

Haneke'den sevmesi zor bir film daha...White Ribbon...

Siyah-beyaz çektiği filminde Haneke, seyirciyi 1. Dünya Savaşı öncesinde Almanya'nın bir köyüne götürüyor...

Haneke, köyde meydana gelen sırrı çözülemeyen ölüm ve yaralanmalar çevresinde, şiddet, siyaset ve dinin küçük bir toplumda bile yaratabileceği etkileri ve sonuçlarını çarpıcı bir anlatımla perdeye yansıtıyor... Bunu yaparken de bir baron, bir din adamı ve bir çocuk korosunu temel alan yönetmen, toplumdaki çürümeyi olayları çözmeye istekli bir öğretmenin ağzından anlatıyor...

Senaryo ve sinematoğrafi olarak iyi olan film, yönetmenin bildik seyirciyi labirentlerde dolandırma tekniğiyle de etkili olmayı başarıyor... Oyuncu kadrosu, özellikle çocukların performanları kayda değer...

Ancak iyi bir film, aynı zamanda sevilen bir film olmak durumunda mıdır... Bence hayır...

''White Ribbon'' politik örgüsü ve gerilim türü kurgusuyla iyi bir film olsa da, ben sevmedim...



White Ribbon Trailer
by cameronthorntonpj



2 yorum:

Gadno Kopele dedi ki...

bu adam çok tuhaf, son filmini hala izleyemedim merak içindeyim. tüm yorumlardan ve önizlemelerden hassasiytle kaçıyorum. önceki filmleri yine haneke usulü kendine has ama le temps du loup benim için son yılların en önemli sinema olaylarından birisi. belki bir 20 * 25 sene sonra değeri daha da ortaya çıkacak bir klasik. kimbilir belki Das weiße Band izlemenin zamanı da gelmiştir.

enginfirol dedi ki...

Merak uyandırıcı. Haberim yoktu, tşekkürler

Konu Başlıkları