22 Aralık 2009 Salı

The Messenger...

Bir süredir seyrettiğim en iyi film "The Messenger"...

Irak savaşına farklı bir boyut getiren Oren Moverman'in ilk filmi "The Messenger", savaşta hayatını kaybedenlerin ailelerine bu kötü haberi veren askeri görevlileri konu alıyor...

Kıdemli çavuş Will Motgomery'nin, yüzbaşı Tony Stone ile bu tatsız görev için takım oluşturmasıyla başlayan hikaye, aslında bu işi için pek de uygun olmayan Motgomery'nin iç çatışmaları ve özel hayatındaki gelişmelerle baş edebilme çabalarıyla devam ediyor...

Farklı kişilikteki ikilinin birbirlerine alışma süreci, Motgomery'nin kuralları çiğneyip hayatını kaybeden askerlerin birinin yakınıyla bağ kurması, kız arkadaşıyla ilişkisinin sona ermesi... tüm bunlar, Motgomery'nin bu yükü ağır olan görevi yapmasını daha da zorlaştırır...

Ancak hikaye bu depresif konu ve havasına rağmen, filmin sonunudaki çözülmeyle, karamsar havasından kurtulmayı başarıyor... İyi yazılmış senaryo, filmi klişeler ve gereksiz duygusallıktan uzak tutuyor...

Woody Harrelson, Samantha Morton filmde çok iyiler ancak Ben Foster'ın performansı gerçekten görülmeye değer... Özellikle filmin sonundaki "The sun came up..." sahnesi, tek kelimeyle muhteşem... İlk kez yönetmen koltuğuna oturan Moverman'ın oyuncu odaklı tarzı, filmin başarısında önemli pay sahibi...




The Messenger - Bande-Annonce/Trailer HD [VO]
by Lyricis

3 yorum:

ealturk dedi ki...

son 1 ayda üzerinde yazmayı düşündüğüm her filmi önce senin yazdığını görüyorum ve hevesim kaçıyor :)

Unknown dedi ki...

dostum, hevesin kaçmasın... :) ben filmleri genel hatlarıyla yazıyorum, derinlemesine pek girmiyorum... izleyenler fikir sahibi olsunlar diye...

tarz ve izleyici farklılığını düşünürsen, filmleri yazmaya başlasan iyi olur derim... hevesinin kaçmasına izin verme...

göksel

SirEvo dedi ki...

Bu yazıya yorum attım diye aklımda kalmış, garip.
Filmden haberim yoktu. Yazın sayesinde bu kadar yüksek puan almış bir filmi öğrendim. HD sunum çıktığı anda ilk indireceklerim arasında girdi, teşekkürler.

Konu Başlıkları