5 Nisan 2010 Pazartesi

Rock klasikleri 22...

Guns N' Roses - Appatite for destruction (1987)

Guns N' Roses... Led Zeppelin'den sonra Rock tarihinde fenomen olmayı başarabilmiş ikinci grup...

Neyse ki, gurubun dünyayı salladığı yılları yakalayabildim... Onları ilk kez 1987'de Londra'da iken, gecenin bir yarısı bir rock radyo istasyonunda keşfettim... Çıkış parçaları "Welcome to the jungle"ı dinlediğimde, acayip heyecanlanmıştım... Gerisi tarih zaten... Albüm bir anda klasik oluverdi... Grup ise olay...

Türkiye'ye döner dönmez, ben de "Meridyen"de albüme sık sık yer vermiş, hatta bir ara abartıp, her programda bir parça çalmayı adet edinmiştim... İnsanların futboldaki fanatikliği, ben de G'N'R olarak ortaya çıkmıştı... Ne yıllardı ama...

Bir sonraki yıl grubun Donnington Monsters of Rock'da çıkacağını öğrenince, tekrar düştük yollara... Iron Maiden'ın headliner olduğu listede G'N'R ikinci sırada çıkmış, ortalığı kasıp kavurmuştu... Setleri sırasında yaşanan üzücü olay nedeniyle, festival bir yıl ara vermek zorunda kalmıştı...

Izzy ayrılınca üzülmüştüm... Grubun dağılması ise müzik dünyasında o dönem olabilecek en korkunç gelişmeydi... Nasıl olur da, kariyerlerinin en tepesindeyken, iç çekişmeler ve müzikal farklılıklar yüzünden grup elemanları ayrılmaya karar verirdi... Ne büyük hata...

Rock klasikleri bölümünde aslında metin yazmam ama, grup G'N'R olunca, bir iki cümle etmeden olmaz diye düşündüm...






Welcome to the jungle
It's so easy
Night train
Out ta get me
Mr. Brownstone
Paradise city
My Michelle
Think about you
Sweet child o'mine
You're crezy
Anything goes
Rocket queen

Guns 'N' Roses

Axl Rose vokal
Slash gitar
Izzy Stradlin gitar
Duff McKagan bas
Steven Adler davul







1 yorum:

A. dedi ki...

Guns'n Roses !! Dont you cry klibi süper şarkıda harika .November rain de öyle .Ama ebedi favorim dont cry dır.Adamlarda şimdi ne vücut kaldı ne performans bee.Metallica bir bunlar iki.SLASH pıtırcık saçları şapkası ve saçını tutuşturacak gibi duran sigarası yok artık. Hmpffff !Taytlı güzel Axl :)
And please remember that I never lied
And please remember
How I felt inside now honey
You gotta make it your own way
But you'll be alright now sugar
You'll feel better tomorrow
Come the morning light now baby
Sevgiler

Konu Başlıkları